Kransar & Tomtar



Nu har jag äntligen gjort klart alla kransar och grantomtarna har precis blivit klar!
Det känns hur skönt som helst!

Växthuset är proppfullt med saker, men det är skönt att ha ett extra rum ute.
Så att det inte blir någon snö på kransarna och tomtarna när dom står ute.
Det är ju roligare att sälja kransar som inte är full av snö och is ;)

Fick hjälp av min mamma igår, hon satte på mössa, skägg och näsa på tomtarna.
Men det tar ungefär 30min att göra 5st. Och då lindar jag granriset och mamma fixar resten. Men riset ska ju klippas i mindre bitar och riset är ju ute, så det tar lite extra tid.
Och det är ju inte bara en jag gör , utan 45st!!!!

Förra året gjorde jag alla moment själv och det tar ju i alla fall mellan 7-8 timmar.
Så ett stort Tack till mamma!!!!!!
Det är inte många som tänker på det när dom ser Grantomtarna på marknaderna.

Jag hade en kund som köpte en tomte förra året, vars make tyckte att det var en snabb sak att göra en sådan tomte. Och visst är det de, men han skulle ju bara ha gjort 1 och inte 44st.
Men frun menade att det gick fortare att köpa en tomte än att gå ut i skogen och hämta granris, fixa något att ha till skägg och sedan någon mössa och sen näsan!



Här är min tomtearmé ;)

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0