Lingonglöggen är klar ;)



Det blev 3st satser jag stog nästan en hel dag och kokade glögg!
Och när det var klart så var det bara att börja med middagen.
Så jag var ganska trött i ryggen den kvällen ;)

Lådan som glöggen står i hittade jag i somras när jag var i Degeberga på Antik o Samlarmässa.
Hittade inget speciellt där men när vi nästan var klar på mässan så hade jag spenderat 70:- och åkt 170 mil bara för att få uppleva den där mässan i Degeberga.
Så till slut så hittade jag något som jag ville ha direkt.
Och det var den här lådan från Tyskland tror jag. Perfekt till glöggen!!!!

Men nu har jag glögg till Julmarknaderna jag ska vara med på.

1:a Advent på Olofsforsbruk i Nordmaling
3:e Advent på Bruksgodset i Banafjäl

Jag kommer att börja klä stommar med mossa den här veckan nu.
Sedan börjar jag med lingonkransar och grantomtar på slutet.
Sedan kommer det roligaste, nämligen att plantera alla grupper!!!!

Jag ska visa bilder på det mesta jag gör.
Men vi ses kanske på någon av Julmarknaderna och så kan ni ju se att med egna ögon.

Linda


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej Linda!

Vad roligt att hitta din blogg!

Vad mycket fint du gör och lingonglögg lät intressant. Får nog köpa en flaska på marknaden :)

Ha d gott!

2010-10-31 @ 21:08:49
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Hej Carina!



Vad roligt att du hittat till min blogg. Alltid roligt med nya läsare;)

/Linda

2010-11-01 @ 18:27:25
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0