Skogspromenad



Igår tog jag med mig kameran, en korg och stövlar på fötterna
och tog mig en tur i skogen.

Jag tänkte reka läget på lingonris inför kransarna jag ska göra till julmarknaderna.
Jag börjar ju med det ca:2 veckor innan 1:a Advent så det är inte många veckor kvar.
Just nu håller jag på med allt jag kan göra innan som
planteringslådor, tomtemössor, gjuta i betong, lingonglögg m.m

Men åter till skogen!

Jag fick för mig att gå en liten annan tur än vad jag brukar.
Går sällan för långt ifrån huset, gillar inte att gå i skogen själv man vet aldrig vad man stöter på!

Och rätt som det var så hittade jag Trattisar.
Jag har ju klagat att jag inte "bara" brukar springa på dom men det gjorde jag igår.
På två ställen också!!!
Fick gå och byta korg 3 gånger. Hade även tur att hitta lite gula kantareller också.
Helt nya ställen för mig som inte är så långt ifrån huset;)

       

Jag hittade 3st runda prickar med vitmossa mitt bland den gröna, tyckte det såg lite roligt ut.
Och inte långt bort från prickarna hittade jag dom gula.



Så till middag igår hade jag plockat färska trattisar och några enbär till grytan!

Det smakade väldigt gått ;)



Det tog ett tag att rensa dom men som tur var så var dom frystna när jag plockade dom så det kom inte med så mycket "böss" i alla fall.

Linda


Kommentarer
Postat av: Marita A

Kul att hitta din blogg. Va´fint du har det hemma hos dej. Roligt att se alla dina fantastiska arrangemang, kransar o.d.

2010-10-21 @ 21:12:30
Postat av: anita

ÅÅÅ Vilka mysiga skogsbilder!!

2010-10-22 @ 00:53:19
URL: http://gronaskonating.webblogg.se/
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Hej Martina och Anita!



Vad roligt att ni gillar min blogg. Härligt att höra! Trevlig helg ;)



Kram Linda

2010-10-22 @ 10:35:33
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0