Biskvier a´la Linda



Jag gjorde precis efter receptet, fast jag gjorde dom lite större än vad det stog man skulle göra.

Botten:
125g mandelmassa, riven
1 äggvita
3/4dl strösocker

Smörkräm:
125g rumsvarmt smör
1 liten äggvita
3/4dl strösocker

Topp:
75-100g mörk choklad

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda mandelmassan med lite av äggvitan och rör till en smet. Rör i resten av äggvitan och tillsätt sockret, lite i taget. Spritsa eller klicka ut bottnar på bakplåtspapper.
Grädda ca.12 min och låt svalna.
Rör smör,äggvita och socker till en smidig kräm. Bred krämen lite toppigt på undersidan av kakorna. Låt stå i kylen ett par timmar.
Smält den mörka chokladen och doppa biskvierna. Garnera ev med kakpynt eller strössel innan chokladen stelnat. Förvara biskvierna kallt.

Jag droppade i lite Pepparmintarom och tog lite kakao i smörkrämen. För smaken och färgen skulle blir lite roligare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0