Paj med Hallonpannacotta



Här kommer receptet på kakan jag hade på kursen;)

12 digestivekex
75g smör
1 tsk kanel

3 gelantinblad
2 1/2 dl vispgrädde
500g Kesella med hallonsmak

Smält smöret och krossa digestivekexen.
Blanda sedan samman dom och tillsätt kanelen.
Häll ner det i en bakform med avtagbara sidor. Och tryck ut till en slät yta.

Lägg gelantinbladen i en skål med kallt vatten tills dom blivit mjuka.
Värm grädden på svag värme och tillsätt sedan gelantinbladen.
Vispa runt tills det blandats väl.
Häll kesellan i en skål och tillsätt grädden. Och vispa ihop smeten.
Häll det sedan i bakformen och ställ den sedan i kylen.

Jag brukar göra den dagen innan jag ska servera den.

Lycka till!

Linda


Kommentarer
Postat av: Inga-Britt Edlund

Tack för den underbara kakan, och för att det var så roligt att göra kransen.

2011-09-12 @ 11:40:39
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Tack själv! Det var roligt att ha er här hos mig.

2011-09-12 @ 14:55:57
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/
Postat av: Mats Lindgren

Hej Linda,



Tack för samtalet i går. Jättefina bilder, kan du skicka en Paj med Hallonpannacotta så blir jag nöjd ett par dagar.



Mats

2011-09-17 @ 09:25:52
URL: http://sanook.se
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Tack själv! Jag skulle ha gjort det om inte pajen kommer att flyta ut innan den kommer ner till dig;)

2011-09-17 @ 09:51:56
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0