Helgens bröllop



I helgen som var så gifte sig min kära syster!

När jag gjort klar brudbuketten så regnade det, därför fick jag fota den inne.
Blev inte så bra bilder på buketten tyvärr.

Men den var ju fin ett tag i alla fall........

Buketten består av en blomma (longiflorum) med fler kronblad.
Det jag har gjort är att plocka isär bladen från 5st trumpetliljor och sedan limmat fast dom igen på den 6:e.
Och då får men en stor fin blomma!
På blomsterspråk heter det Glamelia lilja, har bara gjort en Glamelia ros tidigare.

Man kan nåla fast bladen också men eftersom vattnet dunstar fortare i bladet om man nålar så limmade jag.
Då kan man limma över snittytan så att bladet inte vissnar på en gång.
Men med den värme som kom efter regnskuren så dunstade vattet i bladen fortare!!!!!
Men den så väl ok ut under vigseln.... sen har jag ingen kommentar!

   

Knappnålsblomman gjorde jag en miniatyr av brudbuketten.

   

Vid altaret var det vita delfinium och på borden var det cericefärgarde germini.



Linda 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0