Tittut

Det som försvinner i snö kommer upp i tö. Brukar man ju säga.

Jag var ute på tomten och fotade olika perenner som har tittat fram nu efter snön har försvunnit. Men det är ju ganska mycket snö kvar på vissa ställen så jag kan inte kolla in alla planteringar jag har ute på tomten.
Men här är några bilder på det som kommit upp.

     Rabarbern är på gång.
Förra veckan var den täckt med snö!

 
Gräslöken har kommit upp, det trodde jag inte,
för den har jag köpt på en mataffär.
Hade inte några förhoppningar på att den skulle bli något av.

        
Kärleksört            Lammöra              Gul hög blomma   Gul låg tuva
Kommer inte ihåg vad dom två sista heter.



Men som sagt så är det ju lite snö kvar!!!!!! Hoppas den försvinner fort.
Ibland är jag inne och kollar på andra bloggar. Och man kan inte annat än blir lite avundsjuk på dom som bor i södra delen av Svergie.

Där är körsbärsblommorna utslagna på en del kort och rosenmandeln men men det blir ju vår/sommar här också någon gång;)

Ha en trevlig helg på er!

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0