Skördetid



Idag har jag och mamma plockat in mina svartvinbär.
Det blev 13liter, så nu har mamma och min kära svärmor fått 4liter som dom kan göra saft och sylt på.

Jag tänkte göra gele och kanske lite saft också.
Men det är bra att ha i frysen också om man vill göra paj eller något annat mitt i vintern.

Fotade även lite annat som kommit upp ute i trädgården och som skördas lite nu och då.

Min kära systerdotter brukar länsa smultronen när hon kommer på besök ;)

       

Jordgubbarna har inte gett upp än.
Så om inte frosten tar dom kanske jag snart får se en röd gubbe snart.



           

Det var inte så mycket hallon i år på mina trädgårdshallon.
Men dom smakar väldigt gott!

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0