Målning

Den övre delen av trappen är helt klar nu!
Känns skönt att trappen kanske sitter på plats senare i veckan.

Har strukit på sista varvet med vitfärg på delarna idag.
Tog lite bilder på hur det ser ut i verkstan nu.



                


Som ni ser så blir det en vit trapp.

Och på stegen kommer jag förhoppningsvis kunna ha
min farmors trasmatta som hon vävt just till det ändamålet!
Fast till sin egen trapp. Men det är ju många år sedan nu.

Det är en tjock rulle med trasmatta, ca:30-40cm bred och jättelång,
som pappa och jag hittade i garaget när vi städade.
Som tur var så sparade vi den, för det här var över 5år sedan.

Ska bli spännande att kolla om det går att använda den:)

Som ni har märkt så klappar mitt hjärta lite extra när jag ser gamla saker med en historia.
Och varför köpa nytt när man kan använda något från förr.

Passade även på att plantera om lite pelargoner.
Rättare sagt Mårbacka pelargon:)



Hittar inget kort på hur den såg ut förra året.
Men den var full av blommor, så jag får hoppas att den får det i år också.
Och att dom nya planterna tar sig och blir stora och fina dom med.

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0