Sol



Gjorde den här brudbuketten i samband med en marknad på Bruksgodset för några år sedan.

Tog mig en promenad ut i skogen och hittade lite smått och gott.
Med lite mossa och olika gräs kan man få ihop en enklare varjant av brudbukett.

Jag tycker det är roligt att använda lite olika material i buketterna.
Och sedan utifrån det göra en bukett.
Det var lite gul lava på den torkade kvisten men skymta i buketten,
och då ville jag lyfta fram det med några gula germini.

Det bästa är när bruden har med sig en bild på hur hon har tänkt sig sin bukett.
Det är ju en speciell dag och då är det bra att veta hur hon ser buketten.
Så att inte jag har tolkat hennes förklaring på ett annat sätt!



I den här buketten är det Ornitugalum, Brudspirea, Lime, Grönpeppar, Rabarberblad.

Linda


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej, vilka fina binderier du visar! Härligt med mycket naturmaterial, det blir lite mer själ i binderierna då. Vårhälsningar // Annika

2010-04-08 @ 07:58:35
URL: http://www.blomsterpassion.se
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Hej Annika!



Vad roligt att få besök av dig och läsa din kommentar.

Brukar även kika in på din blogg ibland, härligt att få möjligheten att skapa med levande material.



Vårhälsningar/ Linda

2010-04-08 @ 19:03:25
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0