Husvagnsemester

    

Första stopp var Norrfällsviken. Men sedan åkte vi vidare till Dalarna och Björnhyttan.
Där var jag och min tremänning ute i skogen några timmar och hittade 2 av skogens guld!
Hjortron och Kantareller;)
Vi plockade lite blåbär också, man kan ju inte bara gå förbi blåbären.

På kvällen blev det hjortronpannakotta och nyuppdragen regnbåge till middag.

Dagen efter blev det kantarell toast....smarrigt!

Vi fick lite problem med bilen på väg ner till dalarna. Det var bakhjulslagret på höger bakhjul som inte ville vara med nå mer. Men som tur var så fick vi tag på en verkstad som kunde byta, men det blev några timmars förskjutning på vår avfärd från Björnhyttan. Så nästa stopp blev Tandådalens camping.



Efter en natt på Tandådalens camping (med super fräscha toaletter och duschrum måste tilläggas, åk dit om ni ska sova i Sälen!) åkte vi vidare till Trysil.

Mitt Trysil;)

Har ju bott och jobbat där i 7år så det kommer alltid att klappa lite extra i mitt hjärta när man nämner Trysil. Hade inte varit där på 4år och det hade hänt mycket där under den här tiden. Det är Norges största skidort med flera hotell och golfbana.

Efter att ha andats lite Trysilluft åkte vi vidare till Rena och min kära vän Linda med familj.
Vi kom ju en dag senare så vi myste bara hemma hela onsdagen när vi kom och torsdagen.
Det blev badande i bäcken för killarna i familjen (iskallt) ;)



På vägen över till sverige igen åkte vi igenom Trysil igen. Tog det här kortet vid 7.30 på morgonen. Nellie vaknar vid 6-7 tiden på morgonen så vi kommer ju iväg tidigt på morgonen. Så har man mer tid till stopp under vägen, så det inte blir så jobbigt att åka bil för Nellie.

När vi passerat Särna så fick vi punka! :(
Det var inte roligt men restan av resan gick hur bra som helst!
Tråkigt med alla extra utgifter bara.

   

Vi övernattade på Hölviks camping i Hudiksvall.
Det var alldeles ute vi havet med fin omgivning.
Det enda negativa var att campingen var lite nergången.
Groda på toaletten och ofräscha duschar. Det var fullt på campingen så jag kan förstå att renhållningen inte hinner med men det hade kunnat varit bättre.

Vi har en husvagns dagbok där vi skriver om var vi åkt och hur dagen har varit. Det är roligt att kunna blicka tillbaka och läsa om hur det var.

Nu är vi hemma igen och jag och Nellie myser i soffan.
Hon sover just och sov till 8.50 imorse och somnade vid 23 tiden igår!
Otroligt!

Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0