En sista hälsning



Här är en variant på krans som man kan göra.

Ska åka iväg och lämna den här vid kistan idag innan begravningen.
Det är till en "farbror" som delade mitt intresse för det gamla och släkthistoria.

När vi var på loppis så kollade vi efter saker åt varandra,
 jag samlar på en servis från Rörstrand med namnet Linda och han snidade träfigurer av Wall.

Vi kommer fortfarande leta efer den höna som han saknade i sin samling.

Kransen har jag klätt med gran-blåbär-lingon-enris
och sedan är det orange och röda rosor.
Sedan har jag ljus i. Vet inte om prästen/vaktmästaren tänder ljusen,
det är inte alla kyrkor som tillåter tända ljus i dekorationer.

  

Linda


Kommentarer
Postat av: Ann VW

Vilken fin sista hälsning du gjorde, Linda!



Kul att det finns servis med våra namn vi kan samla på. Har själv samlat på rörstrands Grön Anna. (Jag är ju kallad efter farmor som hette Anna) .... Blir det där lilla extra när man kan duka med sin "egen" servis, eller hur?

kram och ha en trevlig helg nu.

2011-11-18 @ 10:42:50
Postat av: Linda på Lindas blommor & design

Gröna Anna är ju jättefin;) Det var min farmor som hade Linda servisen hemma hos sig och som jag sedan fick. Har kompliterat med fler delar nu.

2011-11-18 @ 12:29:20
URL: http://lindasblommorodesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0